Jótállás és szavatosság
A reklamációk intézéséről:
Sérülten vagy hiányosan érkezett csomagokkal és termékekkel kapcsolatos reklamáció:
- Ha a csomag kinyitása nélkül is biztosra vehető a termék sérülése vagy hiánya, a futár jelenlétében jegyzőkönyvet kell felvenni a sérülésről. Ezt a problémát kérjük a lehető legrövidebb időn belül jelezni, valamint a jegyzőkönyv másolatát is kérnénk e-mailben elküldeni részünkre.
- Az átvett csomagok tartalmát kérjük átvétel után leellenőrizni. Amennyiben sérülten vagy hiányosan érkezett a megrendelt termék, haladéktalanul kérjük jelezni a problémát az "Információk" között elhelyezett reklamációs bejelentőlapon keresztül, vagy az itt található elérhetőségek valamelyikén. A hiba leírásán túl a sérült darabokról és a csomagolásról is kérnénk fotókat, ha ez megoldható, e-mailben.
- A bejelentést 1-2 munkanapon belül írásban visszaigazoljuk, a sérült vagy hiányos alkatrészt a fent leírt folyamat után a lehető leggyorsabban igyekszünk pótolni vagy cserélni.
Jótállási (garanciális) igények bejelentése:
- Amennyiben a vásárolt termék hibás, sérült vagy hiányos, ezt a hiba észlelése után a lehető legrövidebb időn belül kérjük jelezni. Ez az "Információk" között elhelyezett reklamációs bejelentőlapon, vagy az itt található elérhetőségek valamelyikén keresztül is lehetséges.
- Az igény bejelentésekor a könnyebb beazonosítás érdekében célszerű a rendelésszám megadása. A bejelentésnél a gyorsabb ügyintézés érdekében a hibás darabról készített fotót is érdemes mellékelni, amennyiben ez lehetséges.
- A reklamációval kapcsolatos bejelentést 1-2 munkanapon belül írásban visszaigazoljuk a vásárló felé, és továbbítjuk a garanciális hátteret biztosító beszállítóhoz, aki intézkedik a hibás alkatrész vagy termék cseréjéről vagy pótlásáról, vagy a termék mielőbbi javíttatásáról.
- A hibás terméket vagy alkatrészt a fent leírt folyamat után a lehető leggyorsabban igyekszünk pótolni vagy cserélni. Ennek várható idejéről értesítjük a vásárlót is. Törekszünk arra, hogy lehetőség szerint 15 napon belül orvosoljuk a problémát, ez azonban a termékek alkatrészellátásától függően hosszabb idő is lehet esetenként.
- A jótállási igény a vásárlás alkalmával kapott számla/nyugta vagy jótállási jegy eredetijének vagy másolatának bemutatásával érvényesíthető.
- A jótállási vagy szavatossági igény érvényesítéséhez kérjük megőrizni a termék(ek)et minden gyári kiegészítővel és alkatrésszel együtt.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás:
A webáruházban megrendelt termékekhez hibás teljesítés vagy a megadott határidőn belüli meghibásodás esetén kellék- és termékszavatosságot, a kötelező jótállási kötelezettségben érintett, 10.000 forintos értéket meghaladó termékeknél pedig a fentieken túlmenően
- 10 000 és 100 000 forint közötti eladási ár esetén egy év,
- 100 001 és 250 000 forint közötti eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év kötelező jótállást (garanciát) biztosítunk a fogyasztóknak,
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, a 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet és a 18/2020. (VI. 12.) ITM rendelet előírásai szerint.
Kiemelendő, hogy a fogyasztó kizárólag olyan természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el. A vállalkozás - azaz a szakmája, önálló foglalkozása vagy gazdasági tevékenysége körében eljáró személy - nem minősül fogyasztónak.
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató (a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. melléklete szerint)
1. Kellékszavatosság
2. Termékszavatosság
3. Jótállás
Egyéb tudnivalók:
A jótállási idő kezdete a termék átvételének a napja, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Amennyiben a fogyasztó a terméket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a termék átadásának napja. A jótállási idő kezdete termékszavatosság esetén a forgalomba hozatal napja.
Nem vonatkozik a jótállási kötelezettség a
-
a természetes elhasználódásból eredő kopásra,
-
a nem rendeltetésszerű használatból eredő hibákra (pl. hanyagságból bekövetkező törés, megrongálódás, stb.)
-
a használati utasításban foglaltak be nem tartásából eredő hibákra,
-
harmadik fél által javított, átalakított termékekre vagy szakszerűtlen kezelésből adódó problémákra,
-
arra az esetre, ha a vásárló előzetesen tájékoztatást kapott a termék hibájáról vagy tudnia kellett erről (pl. sérülés miatt engedményes áron értékesített termékre),
-
egyéb, a garanciális feltételek alá nem eső problémákra.
Amennyiben a jótállási igény a fent meghatározott okok miatt nem érvényesíthető, ennek kapcsán semmilyen költséget nem áll módunkban átvállalni vagy megtéríteni.
Jelentéktelen hiba esetén elállásnak helye nincs.
Amennyiben a megfelelően visszacsomagolt termék 10 kg-nál súlyosabb vagy a helyi közúti közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható, a webáruház a vevővel egyeztetve – gondoskodik az áru elszállításáról. Egyéb esetben a vásárló gondoskodik a termék vagy alkatrész eljuttatásáról a javítószolgálathoz vagy a vásárlás helyére.
Javítás esetén a jótállási idő meghosszabbodik azzal az idővel, amíg a fogyasztó a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A termék jelentősebb részének kicserélésével pedig újból kezdődik a jótállás.
A webáruháznak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a fogyasztót tájékoztatnunk kell a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Ha a termék első alkalommal történő javítása során kiderül, hogy a termék nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a webáruház köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a webáruház köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a jótállási időtartam alatt a termék 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – ha a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és nem kívánja a terméket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a webáruház köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a webáruház köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a termék kijavítására a kijavítási igény közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a webáruház köteles a terméket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a webáruház köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A vásárolt termékekhez alkatrészeket vagy javítást a gyártó cég a jótállási időn belül biztosít. A termék javításához szükséges alkatrészek, szolgáltatások a jótállási időn túl az erre szakosodott cégeknél vásárolhatók, rendelhetők.
Ha a hiba ténye, jellege illetve keletkezésének időpontja tekintetében a felek között vita merülne fel, a fogyasztó szakvéleményt kérhet a helyileg illetékes Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségtől. A szerződéssel kapcsolatos jogvitát a területileg illetékes békéltető testület (Pest Megyei Békéltető Testület, 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331., Telefon: +36 1 269 0703, e-mail: pmbekelteto@pmkik.hu, weboldal: http://www.panaszrendezes.hu/) vagy az Európai Bizottság által felállított Online Vitarendezés platform (weboldal: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU) vagy a területileg illetékes bíróság elé kell terjeszteni.
Vitás esetekben a hibás terméket bevizsgáltatjuk az erre kijelölt helyen, melynek költségeit, a terméknek a hibához kapcsolódó szállítási költségeivel együtt, a hibáért felelős fél állja.