A kényelmes vásárlás és az igényeinek megfelelő termékek ajánlása érdekében kérjük, fogadja el az ehhez szükséges cookie-kat a "Rendben" gombra kattintással. Ezzel meg tudjuk őrizni beállításait és preferenciáit, illetve az Ön által megtekintett oldalakat, amely jobb vásárlási élményt biztosít. Választását később bármikor módosíthatja. 

Az adatfeldolgozással kapcsolatos további információkról itt olvashat bővebben:

Adatvédelmi tájékoztató

Menü

„Minden rendben ment, csak a szállítási idő volt kicsit hosszú”

2020. 07. 02. 12:56:49

 

A vásárlói vélemények fontos visszajelzést nyújtanak webáruházunk szolgáltatásával kapcsolatban, ugyanis ezek az értékelések világossá teszik, mely területet lenne érdemes fejleszteni, javítani. Ezek közül a szállítás az, ahol a legtöbb nehézséggel kell megküzdenünk, problematikájáról szeretnénk néhány gondolatot megosztani.

Sok éves fennállásunk óta folyamatosan igyekszünk tevékenységünk minden területén a lehető legtöbbet tenni a vevői elégedettségért, legyen szó weboldalunk áttekinthetőségéről, működéséről, ügyfélszolgálatunk munkájáról, vagy a vevői kommunikációról. Erőfeszítéseink ellenére mégis van egy terület, amelyet sajnos általában az utolsó helyre sorolnak a visszajelzések. Ez pedig a szállítás, pontosabban a szállítási idő. Ez a terület öt csillagból négyet kap, rendszerint. A vevői értékelések között gyakran szerepel, hogy „minden rendben volt, csak a megrendelés és a szállítás közti idő volt kicsit sok” vagy, hogy „a nem raktáron lévő termékek lassan érkeznek meg”.

És mindez miért történhet így, mi is van a szállítási határidők, illetve szállítások hátterében?

Nem mindegy, hogy raktáron vagy rendelhető

A webáruházunkban a termék elérhetőségénél – több, választható szín esetén a termék leírásában - szerepel, hogy az adott modell raktáron van-e, vagy rendelhető. Egyelőre nem rendelkezünk saját bolttal, ezért a rendelhető termékeket az importőrtől vagy a külföldi beszállítótól rendeljük meg, amelynek megtörténtét a visszaigazolásunkkal jelezzük a vevőnek. Ám fontos megjegyezni, hogy a visszaigazolásunk nem azonos a megrendelést követő, rendszer által kiküldött automatikus visszaigazolással.

Általában 12 munkanap

Hacsak nincs a külföldi központban átmeneti készlethiány – amelyről természetesen értesítjük a vevőt, aki eldöntheti vár-e a beérkezésre – a rendelhető termékeket 12 munkanapra (nem naptári napra) igazoljuk vissza. Ugyanis rendszerint hetente érkezik külföldről szállítmány, de hogy pontosan melyik napon, azt előre sajnos nem tudhatjuk, ezért előfordul, hogy kicsit előbb, vagy kicsit később indíthatjuk útjukra a beérkezett csomagokat. Természetesen arra is figyelmet fordítunk, hogy a rendelkezésre álló információkat megosszuk a vevőinkkel, hogy a rendelésük aktuális státuszával tisztában legyenek, azaz előzetes értesítést küldünk arról is, ha már tudjuk, mikor érkezik be a rendelés, vagy ha esetleg nagyobb késésről kaptunk információt.

Szállítás futárszolgálattal

Feltehetően nem csak nekünk, hanem sok más, saját szállítási lehetőséggel nem rendelkező webáruháznak is folyamatos problémát jelent, hogy megtalálja a megfelelő futárszolgálatot. Sajnos hazai viszonylatban meglehetősen szűk azon futárszolgálatok köre, amelyek a vevők számára is megfizethető áron, megbízhatóan vállalják a webáruházunk által is forgalmazott, sokszor speciális szállítási igényű csomagok A-ból B-be juttatását. Hiszen egy étkezőasztal, ágy, szekrény vagy éppen komód nagyméretű és súlyú, ennél fogva nagyobb eséllyel sérül szállítás közben. Ezért ezeket a termékeket rizikós szállíttatni az egyébként a hazai piacon nagyobb számban működő, úgynevezett görgősoros mozgatással dolgozó futárszolgálatokkal. Marad tehát az a néhány, kézi mozgatással üzemelő futárszolgálat, a maga szállítási feltételeivel és szállítási gyakorlatával.  És ezzel el is érkeztünk a szállítási árak problematikájához. A kézi anyagmozgatásnak megvannak a maga szabályai, ami azt is jelenti, hogy ezek a futárszolgálatok a nagy súlyú küldeményeket a lényegesen drágább, raklapos szállítással tudják csak vállalni. De ehhez hasonlóan magas költségű az olyan, kisebb súlyú, ám terjedelmes termékek szállítása is, mint például a foteleké. Hiába a viszonylag kisebb súly, a terjedelem miatt térfogatsúllyal számolnak, ami jelentősen megdobja a szállításuk árát.

Persze a nehézségek ellenére is folyamatosan dolgoznunk azon, hogy javítsunk a szállítással kapcsolatos elégedettségi mutatókon, reménykedünk a nehezítő körülmények múlásában, és a bízunk vevőink megértésében és türelmében.

Tartalomhoz tartozó címkék: hír