A kényelmes vásárlás és az igényeinek megfelelő termékek ajánlása érdekében kérjük, fogadja el az ehhez szükséges cookie-kat a "Rendben" gombra kattintással. Ezzel meg tudjuk őrizni beállításait és preferenciáit, illetve az Ön által megtekintett oldalakat, amely jobb vásárlási élményt biztosít. Választását később bármikor módosíthatja. 

Az adatfeldolgozással kapcsolatos további információkról itt olvashat bővebben:

Adatvédelmi tájékoztató

VILÁGHÍRŰ SZÉKEK A XX. SZÁZAD AMERIKÁJÁBÓL

2016. 04. 06. 14:30:30
VILÁGHÍRŰ SZÉKEK A XX. SZÁZAD AMERIKÁJÁBÓL

A múlt század legjelentősebb amerikai designerei közül két úttörő egyéniség ikonikus munkáival foglalkozunk az alábbiakban, akik leginkább hatottak az új fém és műanyag ülőbútorok kialakulására. Eames és Saarinen bútorainak világsikerét az ötlet, a formálás eredetisége és a kivitelezés minősége adta.

Az Eames ülőbútorok

Charles Eames széke, EA 119 HopsakCharles Eames-t (1907-1978) a fotóművészet mellett az építészet, a bútortervezés, az ipari tervezés és gyártás területén betöltött szerepe tette ismertté. Formaterveit a korszerűségre és megbízható anyagi minőségre alapozott, nagyon érzékeny ösztön jellemezte, amely egyben a világsikert is jelentette számára.  Eames a washingtoni egyetemen építészetet, majd a detroiti Cranebrook Academy of Arton tanult, amelynek később tanszék vezetője is lett, és ahol feleségét, Ray Eames-t is megismerte. A házaspár saját céget is alapított, de később beolvadt nagyobb cégekbe, amelyek az Eames bútorok gyártásával foglalkoztak.

Charles Eames széke, Lounge Chair No. 670

1949-ben tervezett és megépített saját otthonukat az innovatív tervezésnek és anyaghasználatnak köszönhetően a világháború után készült legfontosabb ház egyikének tartják. Egy 1946-os kiállításon mutatták be a New Furniture by Charles Eames című visszatekintő programjukat, amelyen a plywood (hajlított fa) bútorok prototípusait láthatta a nagyközönség. Legismertebb bútoraik közé tartozik a bőr párnázással és rétegelt lemezkerettel, 1956-ban készült Lounge Chair No. 670 és a hozzá készített lábtartó, valamint az üvegszállal történő kísérletezés nyomán született forradalmian új, műanyag kagylószék, illetve alumínium székcsalád.

Saarinen Tulipán széke és a Womb

Eero Saarinen széke, Womb Eames kortársa Eero Saarinen (1910-1961), saját megfogalmazása szerint testestül-lelkestül építész volt, ugyanakkor elismert építészeti munkái mellett elsősorban ülőbútorai tették ismertté a világon. A finn származású Saarinen Amerikában nőtt fel. A széklábak „rendetlen összevisszaságától” eltávolodva, a már korábban is székhez használt fémcsőállvánnyal kombinált, habgumival bélelt, műanyag kagylóformájú Piedesztált, vagy más nevén Tulipán székét 1956-ban tervezte. A Tulipán szék előtt nem sokkal, 1948-ban tervezte meg a világ egyik legkényelmesebb foteljeként elhíresült Womb, azaz anyaméh nevű foteljét, amelynek elnevezését a tervezése célja ihlette, azaz, hogy tulajdonosa jól össze tud benne kuporodni.

fotók: https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_and_Ray_Eames#/media/File:Eameslounch.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Eames_Fiberglass_Armchair#/media/File:Eames_chair-IMG_4624.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Eames_Aluminum_Group#/media/File:Charles_Eames_chair_EA_119_Hopsak.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Eero_Saarinen#/media/
File:Eero_Saarinen,_%22Pedestal%22_Armchair_and_Seat_Cushion,_Designed_1956.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Eero_Saarinen#/media/
File:Eero_Saarinen,_Womb_Chair,_Model_No._70,_Designed_1947-1948.jpg
 
Tekintse meg a nagy tervezők ihlette termékeinket is: